NW Präsident byl prvním továrně vyráběným sériovým automobilem na území Česka, resp. tehdejšího Rakouska-Uherska a jedním z prvních automobilů na světě vůbec. Automobil vyráběla továrna Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesselschaft A. G. (NW) v Kopřivnici, dnešní Tatra. Před ním byl na našem území sestrojen pouze Marcusův automobil, který však byl vyroben v letech 1888-1889 pouze v počtu 1 kusu. Duchovním otcem vozu se stál vynálezce Leopold Sviták. První kus byl vyroben v letech 1897-1898. Konstrukce částečně vycházela z vozu „Instructor“ značky Benz a do vozů byl montován i originální motor mannheimské automobilky. V Kopřivnici však do konstrukce vnesli několik originálních prvků a vylepšení, takže vznikl úplně odlišný automobil.
V roce 1898, krátce po dokončení, uskutečnil první vyrobený automobil ve dnech 21.–22. května 1898 propagační jízdu se čtyřmi pasažéry po vlastní ose z Kopřivnice do Vídně na výstavu konanou k výročí 50 let vlády Františka Josefa I. Trasu dlouhou 328 km absolvoval za 24,5 hodiny z čehož bylo 14,5 hodiny čisté jízdy s průměrnou rychlostí 22,62 km/h. Po jejím skončení jej získal darem rakouský automobilový klub (po jehož prezidentovi byl vůz pojmenován) a Präsident byl používán pro zácvik řidičů. Ve 20. letech 20. století se vrátil do Česka už jako muzejní exponát. Podle původní technické dokumentace byla v roce 1977 v závodě Tatra postavena plně funkční replika prvního automobilu v původní podobě, která se nachází ve sbírkách Technického muzea v Kopřivnici, zatímco originál v podobě pozdějších úprav se nachází v Národním technickém muzeu v Praze.
Moderní i klasická svatební oznámení.
Průkazové fotografie v Chebu na počkání
Katalog turistických razítek nejen z ČR
Informace o památkách, přehled kultury, regionální katalog firem
Tiskové služby pod jednou střechou.